Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
10.8.2023, Milan Šurkala, aktualita
Rychlonabíjení elektromobilů je mnohdy považováno za problematické kvůli enormní zátěži na elektrickou síť. Bez spolupráce s poskytovatelem se to neobejde, nicméně pomocným řešením jsou vyrovnávací akumulátory. Že to docela funguje, ukazuje Tesla a Pepsi.
haunter (212) | 11.8.20238:07
Než někdo zase napíše jak je baterie neekologická ­- lithium se běžně vyskytuje třeba v moři. A baterie se po jednom nabití nevyhazuje­/nepálí a dá se skoro ze 100% zrecyklovat... narozdíl od nafty.
Odpovědět0  1
Akuh (1106) | 11.8.20238:47
Slušnej strawman. Diskuse ohledně ekologičnosti baterií je ale přece o něčem jiném. Ale nejdřív, v atmosféře se běžně vyskytuje CO2, znamená to tedy že je v pořádku pálit uhlovodíky? Po aplikaci tvé logiky s lithiem v mořích ano. Logicky tedy nelze říct, že když je to někde něco běžný, tak je to automaticky ekologický. Na to potřebuješ jiný argument než že je to ­"běžn´´ý­".

Li­-ion Baterie nejsou složeny jen z lithia, jak podsouváš tím že odvádíš pozornost jen k lithiu. Je tam třeba i kobalt ­(ne ve všech zrovna u Tesly je jen v některých bateriích­). Přičemž jsi zcela si opomenul těžbu která je významná část oné neekologičnosti. A nebo lokální devastace přírody snad není neekologická?

Jediný tvůj argument který je správný a nedokážu mu nic moc vytknout je recyklace. Jenže i ta má nějaké ekologické dopady.

Tím neříkám, že baterie jsou více neekologické než ropa. Osobně si to nemyslím a preferuji EV. Ale takhle jak to předvádíš argumentovat nejde.
Odpovědět1  0
haunter (212) | 11.8.202315:56
Nj, ale i když se připočte třeba těžba kobaltu, stále je to ekologičtější než ropa... Stejně tak jako ekologie té těžby spíš demencí místních, úřadů a politiků... Pálit uhlovodíky by zas tak špatné nebylo, kdyby předtím nebyl tak složitý proces a to pálení mělo účinnost jako elektromotor...
Odpovědět1  1
Jirka-77 (1169) | 10.8.202318:49
Jeden motor na rozjezd a druhý na dálnici, to je rozdíl v převodu?
Odpovědět0  0
Tosuja (44) | 11.8.202316:07
Prevod nejspis ne, otacky jsou dost nizke na to, aby to bylo zapojene naprimo. Spis bude rozdil v zapojeni nebo typu elektromotoru ­- nektere jsou vhodne pro rozjezd ­(maji velky tocivy moment od nulovych otacek­), jine maji lepsi vlastnosti v otackach. Predpokladam ze to pujde nekde dohledat na webu ­(v anglictine...)
Odpovědět0  0
kp0 (49) | 10.8.202312:58
Tady se už váha baterie ­"ztratí­" ve váze vozidla. Nevím jak to vychází v nákladech na km, ale asi dobře. V Kalifornii je asi pěkně celý rok a je to jižněji jak u nás. Podle mě jich ta solární elektrárna + baterie dokáže uživit skoro sama. Teda jestli nabíjí průběžně přes den a v noci ty dálkové.
Odpovědět0  0
haunter (212) | 14.8.202320:51
Jojo. Ale podle mě by nebyl problém ani u nás. Sklady mají střešní plochy dost, jen nevím co by pak žrali cestáři, kteří by neměli co opravovat... cesty by byly v lepším stavu, bo by po nich nejezdilo tolik cisteren s naftou...
Odpovědět0  0
Jirka-77 (1169) | 14.8.202322:14
Jo ty plochy střech by vyrobili hodně, ale cestáři se bát nemusí, když lidi pijou vodu dováženou stovky km.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.